Pogosta vprašanja o električnih skuterjih
- do 25km/h – Kolo s pomožnim motorjem
Kolo s pomožnim motorjem sme voziti v cestnem prometu otrok od 12. do 14. leta starosti, ki ima pri sebi kolesarsko izkaznico, za starejše od 14 let pa ni nobenih omejitev. Od leta 2017 je tudi to kategorijo vozil potrebno registrirati, med vožnjo pa na glavi pripeto zaščitno kolesarsko ali motoristično čelado. Enako velja tudi za otroka, ki se na kolesu s pomožnim motorjem vozi kot potnik. - do 45km/h – kategorija AM (H)
V tej kategoriji potrebujete izpit za kolo z motorjem, ki ga lahko opravljate, ko dopolnite 14 let. V primeru, da imate izpit za avtomobil, lahko v svojem vozniškem dovoljenju preverite, če imate že potrjeno tudi dovoljenje za kategorijo AM (H).
Od leta 2017 je čelada zakonsko obvezna na vseh mopedih, skuterjih in motociklih, tudi tistih s hitrostjo 25 km/h. Čelada mora obvezno biti zapeta, sicer se smatra, kot da čelade nimate. Čelada je po novem zakonu obvezna tudi za kolesarje do 18. leta starosti.
do 25 km/h
V omenjeni kategoriji je registracija od 1.5.2017 obvezna za vse mopede in skuterje. Postopek je enak registraciji drugih vozil (tudi avtomobila).
Prvi tehnični pregled je potrebno izvesti po 4 letih od nakupa novega vozila.
V primeru, da ste lastnik osebnega vozila pri katerem že imate letni premijski popust, se vam slednji prenese tudi na zavarovanje vašega kolesa z motorjem.
Vozila, kot so npr. e-skiroji, e-kolesa, ki presežejo 25 km/h ali električne rolke in jih ni mogoče registrirati, so po zakonu prepovedana za uporabo v prometu (razen invalidskih vozičkov in vozil, ki ne presežejo hitrosti pešca).
kategorija AM (H) – do 45 km/h
V tej kategoriji je registracija obvezna. Postopek je enak registraciji drugih vozil (tudi avtomobila).
Prvi tehnični pregled je potrebno izvesti po 4 letih od nakupa novega vozila.
V primeru, da ste lastnik osebnega vozila pri katerem že imate letni premijski popust, se vam slednji prenese tudi na zavarovanje vašega kolesa z motorjem.
Vozila, kot so npr. e-skiroji, e-kolesa, ki presežejo 25 km/h ali električne rolke in jih ni mogoče registrirati, so po zakonu prepovedana za uporabo v prometu (razen invalidskih vozičkov in vozil, ki ne presežejo hitrosti pešca).
Strošek električne energije na prevoženih 100km je zelo nizek in znaša približno 0.3€ do 0.50€. Poraba je odvisna od modela električnega skuterja in načina vožnje.
Najlažje izračunamo porabo skupaj z vsemi izgubami, če izračunamo dejansko porabo elektrike med polnjenjem. Primer: če električni skuter polnimo 7h pri polnilnem toku 6A in upoštevamo približno 5% izgube(segrevanje polnilca), znaša poraba pri 55V in polnilnem toku 6,3A v eni uri 0,35kWh. Porabo v eni uri pomnožimo s 7 in dobimo 2,5kWh na eno polnjenje oziroma na prevoženih okoli 55km (če baterija ni popolnoma prazna). Torej na 100 kilometrov znaša poraba 4,5kWh in po povprečni tarifi za gospodinjstva 0,11€ na kWh z vsemi vračunanimi izgubami znaša za močnejše modele 0,5€ in model PAN 0,3€ na prevoženih 100km.
Strošek električne energije na prevoženih 100 kilometrov z uporabo kvalitetnih litijevih akumulatorjev je do 30% nižji kot pri uporabi starejših, svinčenih akumulatorjev.
Za modele Smartelektro vam nudimo 12 mesecev garancije, pri skuterjih NIU pa je garancijska doba 24 mesecev; tako na pogon kot tudi akumulator. Prepričajte se o kvaliteti naših vozil na lastne oči.
Električna vozila so tiha, ne proizvajajo emisij, precej manj je vzdrževanja, polnijo se lahko na domači ali katerikoli drugi električni vtičnici, strošek električne energije na prevoženih 100 kilometrov je zelo nizek in znaša približno 0.15€ do 0.50€, vzdrževanja je precej manj kot pri bencinskih, zato je električni skuter dolgoročno ugoden in okolju prijaznejši nakup.
Ker so akumulatorji glavni in najdražji člen vseh električnih vozil, se vprašamo, katere izbrati? “Kolikor denarja, toliko muzike” pravijo in to velja tudi tokrat. Za vse akumulatorje pa drži, da je življenjska doba precej odvisna od stranke same – hranjenje čez zimo, polnjenje preden se preveč izprazni, (pre)obremenitve itd.
Svinec (gel, silikon)
Najugodnejši in v zadnjih letih najpogostejši akumulator v električnih skuterjih. Polnjenje traja do 12 ur, življenjska doba v praksi pa je največ 700 polnjenj (v praksi do 4 let).
Litij-ion
3x lažji od svinčenega, pri skuterjih se razlika pozna tudi do 40 kilogramov. Omogoča 40-50% večji domet na eno polnjenje. Polni se 3-7 ur, življenjska doba pa je do 1.200 ciklov. Cena v primerjavi s svinčenimi akumulatorji je približno dvakratna.
LiFePo4
Trpežen vendar dražji akumulator, ki se pogosto uporablja v električnih avtomobilih. Ima dolgo življenjsko dobo do 10 let oziroma do 2.000 ciklov. Uporaben je tudi za e-skuterje, a se zaradi višje cene in večje prostornine uporablja redkeje.
Vsi modeli v naši ponudbi imajo priročno prenosno baterijo, katero lahko odnesete kamorkoli in napolnite s priloženim polnilcem. Teža baterij v naših e-skuterjih je med 6 in 10 kilogrami, odvisno od modela skuterja. Vse naše baterije uporabljajo litij-ion tehnologijo, ki zagotavlja nizko težo in veliko zmogljivost.
Večina manjših električnih skuterjev in mopedov ima elektromotor vgrajen v zadnjem kolesu. Prednosti takšnih motorjev je mnogo, saj delujejo brez prenosov, kar zmanjša izgube ter omogoča tišje delovanje, poleg tega pa ta vrsta pogona ne potrebuje nobenega vzdrževanja.
Električni skuterji nimajo menjalnika, zato je uporaba izjemno preprosta.
Ko se z vozilom ustavite, se ustavi tudi elektromotor in tako ne porablja elektrike, poleg tega pa večina e-vozil ob zaviranju izkoristi silo za polnjenje baterije, kar omogoča do 6% večji izkoristek.