Pogosta vprašanja2019-03-14T16:44:37+00:00
Kolikšna je starostna meja za vožnjo z električnim skuterjem2019-03-14T16:39:08+00:00
  • do 25km/h – Kolo s pomožnim motorjem
    Kolo s pomožnim motorjem sme voziti v cestnem prometu otrok od 12. do 14. leta starosti, ki ima pri sebi kolesarsko izkaznico, in oseba, ki je starejša od 14 let.
    Oseba, mlajša od 14 let, ki vozi kolo s pomožnim motorjem, mora med vožnjo nositi na glavi pripeto homologirano zaščitno kolesarsko ali motoristično čelado. Enako velja tudi za otroka, ki se na kolesu s pomožnim motorjem vozi kot potnik. (vzeto iz ZVCP, 137. člen)
  • do 45km/h – kategorija AM (H)
    V tej kategoriji potrebujete izpit za kolo z motorjem, ki ga lahko opravljate, ko dopolnite 14 let. V primeru, da imate izpit za avtomobil, lahko v svojem vozniškem dovoljenju preverite, če imate potrjeno tudi dovoljenje za kategorijo AM (H).
Čelada na električnem skuterju2019-03-14T16:42:13+00:00

V kolikor vozilo preseže 25km/h, je uporaba homologirane varnostne čelade obvezna. Čelada mora obvezno biti zapeta, sicer se smatra, kot da čelade nimate. Uporaba zaščitne čelade pa je priporočljiva tudi če vaše vozilo ne preseže omenjene hitrosti.

Ali je registracija električnega skuterja obvezna?2019-03-14T16:37:16+00:00
  • do 25km/h
    V omenjeni kategoriji je registracija od 1.5.2017 obvezna. Postopek je enak registraciji drugih vozil. Več informacij pod zavihkom registracija 
  • kategorija AM (H) – do 45km/h
    V tej kategoriji je registracija obvezna in podaljšanje znaša okvirno 8€ letno + zavarovanje, ki je odvisno od zavarovalnice in tudi od bonitete, ki jo že imate pri osebnem vozilu.

V primeru, da ste lastnik osebnega vozila pri katerem že imate letni premijski popust, se vam slednji prenese tudi na zavarovanje vašega kolesa z motorjem.

Kakšna je poraba električnega skuterja2019-03-14T16:36:54+00:00

Strošek električne energije na prevoženih 100km je zelo nizek in znaša približno 0.15€ do 0.50€. Poraba je odvisna od modela električnega skuterja in načina vožnje.

Najlažje izračunamo porabo skupaj z vsemi izgubami, če izračunamo dejansko porabo elektrike med polnjenjem. Primer: električni skuter polnimo 7h pri polnilnem toku 6A in upoštevamo približno 5% izgube(segrevanje polnilca), znaša poraba pri 55V in polnilnem toku 6,3A, v eni uri, 0,35kWh. Porabo v eni uri pomnožimo s 7 in dobimo 2,5kWh na eno polnjenje oziroma na prevoženih 55km (če baterija ni popolnoma prazna). Torej na 100km znaša poraba 4,5kWh in po povprečni tarifi za gospodinjstva 0,11€ na kWh z vsemi vračunanimi izgubami znaša za močnejše modele 0,5€ in model PAN 0,3€ na prevoženih 100km.

Strošek električne energije na prevoženih 100km z uporabo litijevih akumulatorjev znaša za model PAN samo 0,15€ in močnejše modele 0,30€ na prevoženih 100km.

Garancija2019-03-14T16:31:06+00:00

Za modele Smartelektro vam nudimo 12 mesecev garancije, tako na motor kot tudi na akumulatorje. Pri modelih EMCO je garancijska doba 24 mesecev. Prepričajte se o kvaliteti naših vozil na lastne oči.

Kakšne so prednosti električnih skuterjev2019-03-14T16:30:45+00:00

Električna vozila so tiha, ne proizvajajo emisij, precej manj je vzdrževanja, polnijo se lahko na domači ali katerikoli drugi električni vtičnici, strošek električne energije na prevoženih 100km je zelo nizek saj znaša približno 0.15€ do 0.50€, zato je električni skuter dolgoročno ugoden in okolju prijaznejši nakup.

Katero vrsto akumulatorjev izbrati?2019-03-14T16:29:57+00:00

Ker so akumulatorji glavni in najdražji člen vseh električnih vozil, se vprašamo, katere izbrati? “Kolikor denarja, toliko muzike” pravijo in to velja tudi tokrat. Za vse akumulatorje pa drži, da je življenjska doba precej odvisna od stranke same – hranjenje čez zimo, polnjenje preden se preveč izprazni, obremenitve itd.

  • Svinec-gel
    Najugodnejši in trenutno najpogostejši akumulator v električnih skuterjih. Polnjenje traja do 9 ur, življenjska doba v praksi pa je največ 700 ciklov (v praksi do 5 let).
  • Litij-ion
    Precej lažji od svinčenega, pri skuterjih se razlika pozna tudi do 30 kilogramov. Omogoča 40-50% večji domet na eno polnjenje. Polni se 1-5 ur, življenjska doba pa je do 1.200 ciklov. Cena v primerjavi s svinčenim je dva do trikrat višja.
  • Litij-polimer
    Trpežen vendar dražji akumulator, ki se trenutno zaradi majhne teže največ uporablja v električnih kolesih. Sama uporaba je podobna litij-ionskim, so pa manj občutljivi na vzdrževanje. Zdržijo od 1.000 do 2.000 ciklov.
Kako napolniti električni skuter v bloku?2019-03-14T16:28:59+00:00

Vsi modeli v naši ponudbi imajo snemljivo baterijo, katero lahko odnesete v stanovanje in napolnite s priloženim polnilcem. Teža baterij se giba med 6 in 9 kilogrami.

Kje je vgrajen motor2019-03-11T16:09:01+00:00

Pri vseh modelih, ki jih ponujamo pri smartelektru, je motor vgrajen v zadnjem kolesu. Prednosti takšnih motorjev je veliko, saj nimajo izgub pri prenosu.

  • Skuter ne potrebuje menjalnika, saj je sam motor vgrajen v zadnje kolo, ki skupaj z regulatorjem (elektroniko) poskrbi za ustrezno moč pri speljevanju.
  • Ko se z vozilom ustavite se ustavi tudi motor in tako varčujete z energijo, prav tako zato ni potrebna sklopka.
  • Na račun manjšega števila sestavnih delov predstavlja tak motor nižji strošek za vzdrževanje.